בדיקות הריון פרטיות

במהלך ההריון יש צורך במעקב רפואי קפדני כדי לוודא שההריון מתפתח בצורה תקינה ושלא נשקפת סכנה לחיי העובר או האם. מעקב ההריון מתבטא בשלל בדיקות הריון שעוברת האישה וכן בביקורים שבועיים אצל אחות קופת החולים (בערך אחת לשלושה שבועות) ורופא הנשים המטפל (בממוצע אחת לחודש). את מעקב ההריון הרגיל מקובל לערוך במסגרת קופות החולים, המציעות סל של בדיקות הריון ובדיקות מעקב שגרתיות (בדיקות דם, בדיקות שתן וכד') במימון מלא או חלקי. עם זאת, ישנן נשים רבות הבוחרות לבצע את מעקב ההריון באופן פרטי, אצל רופא הנשים המועדף עליהן, שאינו מקבל במסגרת קופות החולים. כמו כן, בדיקות הריון מסויימות – חשובות או פולשניות – כמו למשל בדיקות גנטיות או בדיקת מי שפיר, גם הן מתבצעות הרבה פעמים באופן פרטי.

סוגי בדיקות המתבצעות באופן פרטי

הסיבות מדוע נשים בוחרות לבצע בדיקות הריון באופן פרטי הן שונות ומגוונות: לרוב זה בשל הרצון לבחור ברופא ספציפי בעל תחום התמחות. סיבה נוספת היא בשל הסיכונים הכרוכים בחלק מהבדיקות (כמו למשל בדיקת מי שפיר) והרצון להיות בידיים טובות ומקצועיות. כמו כן נשים בוחרות בבדיקות הריון פרטיות כדי לקבל תורים מוקדמים יותר מאלו המוצעים בקופות החולים. בנוסף, ישנן בדיקות הריון שעדיין אינן במסגרת סל הבריאות אך הורים רבים מעוניינים לבצען כדי לקבל הערכה גבוהה יותר של רמת הסיכון למחלות גנטיות או מומים שונים בעובר, בשלב מוקדם ככל הניתן. דוגמה אחת לבדיקה שכזו היא בדיקת דם במקום מי שפיר, שאינה כלולה בסל הבריאות ומתבצעת רק באופן פרטי דרך מעבדות פרטיות. הבדיקה מאפשרת זיהוי של תסמונות גנטיות כמו תסמונת דאון ותסמונות גנטיות נוספות הקשורות במספר לא תקין של כרומוזומים, והיא אינה כרוכה בסיכון לאם או לעובר. כמו כן, סקירת מערכות מוקדמת מתבצעת באופן פרטי בלבד ואינה ממומנת על ידי קופות החולים. זוהי בדיקת אולטרסאונד המתבצעת בשלב מוקדם יחסית של ההריון (שבועות 14-16) ומטרתה גילוי מוקדם של מומים אנטומיים בעובר וכן חשד למומים גנטיים. כמו כן ישנן בדיקות הריון פולשניות כמו בדיקת מי שפיר או סיסי שליה, הכרוכות בסיכונים לאם ולעובר. כיוון שברפואה הציבורית לא ניתן לקבוע מי הרופא המבצע את הדיקור (לעיתים היא מתבצעת על ידי מתמחים), נשים רבות חוששות לבצע את הבדיקה באופן ציבורי ופונות לרופא פרטי המתמחה בבדיקות מי שפיר. כך הן יכולות לבחור את הרופא שקיבלו עליו המלצות, ולחוש רגועות ופחות לחוצות לקראת הבדיקה.

פורסם בקטגוריה בדיקות הריון, בדיקת מי שפיר. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>