בדיקות הריון בחציו השני של ההיריון

תקופת ההיריון עשויה להיות מלחיצה בעיקר מפני שהיא מלווה בסיכונים אשר מחייבים ביצוע שגרתי של בדיקות הריון שונות שנועדו לעקוב אחר בריאות האם והעובר . על מנת לעבור את תקופת ההיריון עם כמה שפחות לחץ והפתעות מומלץ מאוד להכיר את מגוון בדיקות היריון שעל ההרה לעבור במטרה להפחית את הסיכונים אליהם האם והתינוק חשופים.

לאחר שכבר סקרתי במאמרי קודמים את החצי הראשון של ההיריון, במאמר זה אציג בדיקות הריון שיש לעבור בחציו השני של ההיריון:

1.   בדיקת סקר משולש – בדיקה המתבצעת בין השבועות 18 -16. בבדיקה זו מודדים ריכוזי הורמונים המיוצרים על ידי השליה ומופרשים לדמה של האם. בדומה למגוון בדיקות הריון המתבצעות בחציו הראשון של ההיריון, כמו שקיפות עורפית, גם ממצאי בדיקה זו בשילוב גילה של האם מאפשרים לנבא את סיכויי העובר למומים כרומוזומליים כתסמונת דאון.

2.   בדיקת מי שפיר – בדיקה המתבצעת  באמצעות מחט השואבת  את מי השפיר מדופן הבטן. דגימת מי השפיר מאפשרת ביצוע בדיקות הריון גנטיות. מאחר ומדובר בבדיקה פולשנית, קיימים סיכונים בבדיקת מי שפיר והמספרים מראים שקיים סיכון של 0.5% להפלה, אולם עדיין סיכונים בבדיקת מי שפיר קטנים מהסיכונים בבדיקת סיסי שיליה.

בדיקת מי שפיר מתבצעת בין השבועות 15-20 ויתרונה הוא אמינותה הגבוהה ביותר בזיהוי מומים ותסמונות בעובר.

3.   סקירת מערכות מאוחרות – כמו בדיקות היריון רבות, גם זו בדיקת אולטרא סאונד בטנית המתבצעת בין השבועות 22 – 24 . בבדיקה זו הרופא סורק את העובר במטרה להעריך את גודלו ולוודא שאין מומים פיזיים באיבריו של העובר.

4.   בדיקת העמסת סוכר – בדיקה המתבצעת בין השבועות 24 – 26. בבדיקה זו היולדת נתבקשת לשתות מי סוכר ומטרתה לאבחן סיכון  לפתח סוכרת הריון. במקרים מסוימים בהם מגלים רמת גלוקוז גבוהה אצל היולדת, היא תיאלץ לעבור  בדיקות הריון נוספות ולהישאר במעקב.

5.   בדיקת הערכת משקל – בדיקת אולטרא סאונד המתבצעת בין השבועות ה 32-34. במהלך בדיקה זו מודדים את גודלו של התינוק במקומות מסוימים המאפשרים להעריך את משקלו באמצעות נוסחה מדויקת.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת על בדיקות הריון בחציו השני של ההיריון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>