עליה רבה במשקל במהלך ההריון מסוכנת

נשים בהריון לעיתים משערות כי עליה רבה במשקל במהלך ההריון בעלת השפעה טובה על גופן ועל העובר. אולם, ההפך הוא הנכון. דווקא נשים שהוסיפו משקל רב למשקל גופן במהלך ההריון, סבלו מהרבה יותר בעיות בלידה ולאחריה, מאשר אלו שהוסיפו משקל סטנדרטי. עליה של 15 ק"ג במשקל במהלך ההריון הינה מצב נורמלי ותקין. אגדיל ואומר כי מיילדות וגניקולוגיות ממליצות אף על עליה של עד 9-11 ק"ג.

גם למשקל בין הריון להריון יש השפעה קריטית. לפי מחקר שנערך בשבדיה, עליה של לפחות 4 ק"ג במשקל בין הריונות מעל את הסיכוי לסבול מחלץ דם גבוה, סכרת ומתמותה במהלך הלידה. ועדיין, גם ירידה במשקל בין הריון להריון יכול לסכן את האישה. שכן, ירידה של לפחות 5 קילו מעלה את הסיכוי ללידת פגים ואף יכולה לגרום למצב של הפסקת הריון.

אז אם כן, מה אישה בהריון צריכה לעשות?

רוב הנשים עולות במשקל לא תמיד בגלל שהן לא אוכלות נכון או לא מודעות לעצמך, אל משום שהן מפסיקות להיות פעילות גופנית. לכן, זה בסדר לעשות פעילות ספורטיבית קלה ואף לבקר בחדר הכושר מדי פעם, אבל תחילה יש להתייעץ עם רופא.  בנוסף, כדאי לאמץ אורח חיים תזונתי בריא ולאכול את כל אבות המזון תוך בקרה על כמות הקלוריות והשומן בתפריט היומי.

אמנם ידוע כי בדיקת מי שפיר מתאימה לבדיקת אמהות בעלות משקל עודף, אין היא מעודדת עליה במשקל וכדאי לציין כי חשוב גם לעקוב אחר תוצאות בדיקות הריון כדי לוודא שמצב העובר תקין.

פורסם בקטגוריה בדיקות הריון, בדיקת מי שפיר, הריון, כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>