חום גבוה במהלך ההריון מעלה את הסיכוי לאוטיזם

הדבקות בשפעת במהלך ההריון לא מעלה את הסיכון לאוטיזם בקרב העובר ואף לא גורמת לבעיות התפתחות, אולם דווקא לחום גבוה יכולות להיות השפעות הרסניות על העובר. בנוסף, בעוד שלניתוח קיסרי אין קשר ודאי לאוטיזם בקרב העובר, לסכרת, השמנת יתר ולחץ דם גבוה במהלך ההריון יש קשר ממשי מובהק.

בארה"ב, 1 מכל 120 עוברים, נולדים עם אוטיזם. אוטיזם זהו מצב של תוספת כרומוזום אחד למערכת הגנים של העובר. תסמיני האוטיזם הם בעיות תקשורת והתפתחות, בעיות תפקוד חברתי והגבלות גופניות. כמו כן, בקרב אנשים הלוקים באוטיזם, ניתן לראות סממנים חיצוניים, בעיקר בתווי הפנים. מחלות הנקשרות לאוטיזם הן הפרעות חרדה, אפילפסיה ומחלות של דרכי העיכול. עוד על אוטיזם

מה בין חום גבוה לאוטיזם

כמה מחקרים גדולים נערכו בעזרת בדיקות הריון על מנת לבדוק מה הוא בעצם הגורם לאוטיזם. נמצא כי לאמהות שדיווחו על חום גבוה במהלך ההריון היה סיכוי פי 2 יותר גבוה ללדת תינוק עם אוטיזם מאשר אמהות שלא חוו תופעת חום גבוה בהריון. בנוסף, נמצא כי אין קשר בין החום הגבוה לאוטיזם במידה שהחום נגרם בעקבות התפתחות של שפעת. אולם, אם החום נגרם בעקבות זיהום נגיפי, הסברה הרווחת היא כי תגובת המערכת החיסונית של האם לוירוס משפיעה על תהליך התפתחות המוח של העובר.

אם כן, היינו רוצים לחשוב כי אנו מסוגלים למנוע אפשרות עתידית של אוטיזם, אך אין ביד הרפואה הנוכחית את הכלים המצריכים אפשרות זאת. חשוב לציין כי זהירות יתרה מפיתוח זיהומים נגיפיים בקרב האם ההרה, יכול להוריד ואף במקצת את הסיכוי להתפתחות אוטיזם אצל העובר. מומלץ לעבור בדיקה לתסמונת דאון על מנת לוודא אם העובר לוקה בתסמונת או לא.

 

פורסם בקטגוריה בדיקות הריון, כללי, תסמונת דאון. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>