אפשר לוותר על בדיקת מי שפיר

לקראת השליש השני של ההריון מתנקזות תוצאות של בדיקות הריון רבות להחלטה החשובה מכולן- האם יש צורך לבצע בדיקת מי שפיר. כל אישה חוששת מהשלב הזה בהריון. במסגרת ההתפתחויות הרפואיות של העשורים האחרונים פותחה בדיקת מי שפיר שתפקידה לאתר מומים אפשריים בעובר, שעשויים לפגום בהתפתחותו התקינה. בדיקת מי שפיר נחשבת לבדיקה המלחיצה מכולן במהלך ההריון, וידוע כי יש רבות כאלו. מי שפיר היא בדיקה מלחיצה מכל הכיוונים. גם מהפן של עצם ביצוע הבדיקה שכרוך ברמת סיכון לא מבוטלת לאם ולעובר וגם בגלל החשש מהתוצאות שלה, שעשויות להצביע על צורך בהפסקת הריון.

מהפיכה בעולם של בדיקות הריון

חשוב לדעת שלא כל אישה מופנית לביצוע בדיקת מי שפיר בהריון. ישנם כמה קריטריונים מוקדמים שנבדקים וקובעים אם יש צורך בביצוע הבדיקה. בדיקות הריון כמו שקיפות עורפית, תבחין משולש ומרובע שמתבצעות בשלבים מוקדמים יותר של ההריון משוקללות לקבל נתונים שיכריעו בדבר הצורך לבצע בדיקת מי שפיר. כמו כן, גם גיל האישה ההרה משפיע על החלטת הרופאים אם להמליץ על בדיקת מי שפיר, שכן מחקרים רבים הוכיחו שככל שגיל האישה עולה, כך עולה הסיכון להתפתחות של מומים בעובר. בשנים האחרונות הגיעה בשורה של ממש לאוכלוסיית הנשים ההרות. ניתן היום לבצע בדיקת דם במקום מי שפיר שאמורה לתת את אותן התוצאות, ברמת סיכון אפסית. כך נשאר הלחץ רק מתוצאות הבדיקה ולא מעצם ביצועה. מאחר ומדובר בבדיקה פשוטה יכול להיות שגם נשים שלא קיבלו המלצה חד משמעית לעבור בדיקת מי שפיר ירצו לבצע אותה ליתר ביטחון. בדיקה חדשנית זו עוד לא נכנסה אל סל הבריאות, אך יש להניח שזה יקרה בקרוב.

 

 

פורסם בקטגוריה בדיקות הריון, בדיקת מי שפיר, כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>