איך מתמודדים עם בדיקות הריון

שיר ילדים מפורסם מספר על ילד ששואל את אמו מה יהיה כשיהיה גדול. אמו עונה לו שהעתיד איננו שלנו לשאול, מה שיהיה, יהיה ! באנגלית, שפת המקור של השיר, זה נשמע יותר טוב. בעת תקופת ההריון השאלה מה יהיה עם העובר מטרידה אותנו לא מעט. השאלה האם יהיה דומה לאבא, לאמא, האם יהיה חכם, יפה, מצחיק וכו'. את התשובות לא ניצן לקבל כמובן עד שימלאו לו לכל הפחות שנה. אבל לגבי הבריאות שלו, ניתן גם ניתן. כך מה שצריך לעשות  זה לערוך סדרת בדיקות הריון שבכל אחת ניתן לשלול או לאשר קיום או אי קיום של פגם גנטי או התפתחותי כלשהו. הבדיקה האחרונה היא בדיקת מי שפיר שמבשרת לנו האם העובר סובל מתסמונת דאון. אבל מרוב בדיקות שוכחים שיש דברים קצת יותר חשובים, כמו החיים. כלומר, מה נעשה אם נגלה שהעובר סובל מפגם כלשהו? האם נפיל אותו, נשמור אותו, ננטש אותו? זה אולי נשמע רע, אבל אלו הם פני המציאות בימינו. כולם רוצים את הכול מושלם. כמו בעולם הווירטואלי דבו אנחנו מרוכזים רוב שעות היום.

 לקבל באהבה

עצם ההריון זה ברכה. מדובר באירוע שהנשים כו לו והגברים יכולים רק לקנא. אמנם נאמר בעצב תלדי בנים, אבל בין הכניסה להריון ועד הלידה מדובר בתקופה מופלאה. בדיקות הריון ואפילו בחילות ההריון לא יכולים לגרוע מהתחושה שבתוך הרחם מתפתח ילד או בן אדם חדש יש מאין. לכן, גם אם בעת בדיקת מי שפיר מתגלה בעיה כלשהי, כדאי לחשוב פעמיים לפני כל החלטה שמקבלים. אמנם את ורק את אדונית לגופך, אבל מדובר על החלטה ששום החלטה אחרת שתקבלי לא דומה לה מבחינת השלכות ומשמעויות. תתייעצי עם בן הזוג, עם יועצים פסיכולוגיים ורפואיים ואפילו עם בעלי בעיות דומות בפורומים ברשת- אבל בשורה התחתונה, החלטה כולה שלך. אז קחי אוויר, תנסי לקבל תמונה מלאה ככל שתוכלי על המצב ותזכרי, אלו החיים שלך. תחליטי מה שתחליטי, את זאת שתיאלצי להתמודד גם עם התוצאות, לטוב ולרע.

פורסם בקטגוריה בדיקות הריון, בדיקת מי שפיר, כללי, לידה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>